logo Studanka 2024 150MŠ Studánka Jablonné v Podještědí

  • phoca_thumb_m_IMG_9266.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9270.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9271.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9274.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9279.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9281.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9282.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9287.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9290.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9293.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9301.JPG
  • phoca_thumb_m_IMG_9311.JPG

Cílem projektu bylo seznámení dětí s tím, co všechno roste a žije u nás na zahradě, posílení vztahu k drobným živočichům, rozvoj dovedností šetrného zacházení s živými tvory, seznámení s opatřeními, kterými můžeme podpořit výskyt drobných živočichů v zahradě, rozvoj vědomostí, jak ze semínka vzniká rostlina, posílení pozitivního vztahu ke včelám, pochopení provázanosti života včel s našimi vlastními životy.

Projektový týden Zahrada plná života - foto

Po dobu celého týdne děti naši zahradu prozkoumávaly, každý den se zaměřily na jedno téma. Témata byla vybrána tak, aby si děti uvědomily, že i na zahradě je plno života.

Děti poznávaly semínka, ochutnávaly je a  sázely jak do kelímků, tak i do záhonků na eko zahrádce. Záhonky si nejprve musely dobře připravit. Samozřejmostí je denní zalévání a sledování růstu semínek.

Společně se zahradníkem poznávaly nářadí, které je při práci na zahradě potřeba, prohlédly si ho a vyzkoušely.

Jeden se věnovaly výhradně včelám, prohlédly si včelí úly, zjistily spoustu zajímavostí o včelách, zahrály si hru na včelky : Na zahradě byly rozmístěné misky s vonnými esencemi. To byly královny. Děti dostaly látkové včelky s vonnou esencí.   Cílem  bylo najít svou královnu podle vůně.

Další den proběhl ve znamení motýlků. Děti se naučily básničku, zahrály si na slepou housenku, seznámily se s vývojem motýla  a vyzkoušely si vývoj ztvárnit i prakticky. Z modelíny vymodelovaly vajíčko (kuličku), kterou položily na list ( kousek bílého plátna). To je hlava. Ze semínek vytvořily oči a pak vymodelovaly další 3-4 kuličky. ( housenka roste). Celou housenku zabalily do plátýnka. Stala se z ní kukla.Po chvíli kuklu rozbalily a do boků zapíchaly 4 barevné lístky z papíru jako křídla. Tykadla a sosáček vytvořily z řapíků listů. Z kukly se vylíhl motýl.

Poslední den jsme si všechny poznatky shrnuly, děti si velké množství nových informací zapamatovaly. Dokázaly vyjmenovat spoustu živočichů, které na zahradě máme a většinu z nich i na zahradě našly a důkladně si je prohlédly.

Na závěr si v prostoru zahrady zahrály hru „ Hledání hmyzáků“. Abychom netrápily živé obyvatele naší zahrady, tak jsme hmyz nahradily barevnými bambulkami a na zahradě ukryly. Děti byly rozděleny do dvou družstev , každé družstvo mělo určené, které barby hmyzáků budou hledat. Vyhrálo družstvo, které našlo všechny hmyzáky ve svých barvách.

Z tohoto projektu vyplynul velice důležitý poznatek . Bez hmyzu bychom neměli co jíst. I když je jen maličký, dokáže velké věci. Bez opylení hmyzem by nevyrostly brambory, kterými se krmí prase.

Bez hmyzu by nebylo žádné ovoce. 

Zamysleme se nad tím všichni. Většina potravin je přímo závislá na práci těch malých tvorečků na našich zahradách.

Kontakty MŠ U Školy

MŠ Studánka Jablonné v Podještědí
U Školy 194
471 25 Jablonné v Podještědí

Kontakty MŠ Liberecká

MŠ Studánka Jablonné v Podještědí
Liberecká 76
471 25 Jablonné v Podještědí