Osobnostně orientovaný program přístupu k dítěti a jeho vzdělávání založený na integrovaném vzdělávání hrou, činnostmi a prožitky dětí a umožňuje pracovat s tématickými celky srozumitelným dětem, jejichž realizace spočívá nejen v řízených činnostech dětí. Využíváme běžné životní situace i nahodilé vzniklé okolnosti a příležitosti.
Tématické celky:
Podzim
1. Téma: Školka nás volá - Naši noví kamarádi
Tady jsem doma
Zatoulané klubíčko
Vítáme podzim se Skřítkem Podzimníčkem
2. Téma: Plody podzimu - Na zahradě
V lese
Na poli
Kouzelné dýně
Tiše, tiše, ježek spí
3. Téma: Když padá listí - Fouká vítr
Já člověk
Mámo, táto, já rostu
Já chci být zdráv
Moje rodina
Zima
4. Téma: Těšíme se na Ježíška – Tradice a slavnosti-advent
Čertí školka
Vánoční očekávání
Veselé vánoční hody
Štědrý večer nastal
5. Téma: Paní zima - Zima už je tu
Zimní hry a sporty
Myslíme i na zvířátka
Sněhuláček, panáček
Už půjdu k zápisu
6. Téma: Svět kolem nás - Co já všechno dovedu
Duhový svět
Čáp ztratil čepičku
Jak poznáváme svět
Masopustní veselí
Jaro
7. Téma: Vítáme jaro - Vstávej sluníčko holala
Zimo, zimo, táhni pryč
Travička zelená
Jak se rodí jaro
Svět se kolem nás probouzí
Jede, jede mašinka
8. Téma: Svátky jara- Hody, hody doprovody
Princezna Pampeliška
Náš domov
Naše planeta
Rej čarodějnic
Maminka má svátek
9. Téma: Moje zvířátko – kde má domov – Voda, vodička
Na tom našem dvoře
Zajíček ve své jamce
Kohopak to slyším
Kudy se dostaneme domů
Léto
10. Téma: Co už umím - Léto, milé léto
Na celém světě jsou děti
Z pohádky do pohádky
Co už umím
Rozloučení s předškoláky
Plavu si, ani nevím jak
11. Téma: Prázdniny jsou tady – Veselé hraní
Ze školního projektu vychází celoroční motivace třídní vzdělávací program, který učitelky společně zpracovávají pro svou třídu a to tak, aby vycházel ze školního programu a aby se požadavky a pravidla platící pro celou školu aplikovaly v konkrétních podmínkách třídy.