Cílem projektu bylo seznámit děti s vodou:
Vznik, koloběh v přírodě, využití v domácnosti, důležitost vody, využití v přírodě, zpracování vody, čistička odpadních vod, nutnost šetření vodou, způsoby, jak vodou šetřit.
Naučit se používat badatelské náčiní ( lupy, zvětšovací kelímky, sítka, mikroskopy, dalekohledy…), naučit se pozorovat své okolí, vnímat rozdíl mezi živou a neživou přírodou.
V rámci projektového týdne děti byly u studánky, u rybníka, v mokřadech, všude zkoumaly vodní toky, do školky donesly vodu, kterou následně zkoumaly a porovnávaly.
Zjišťovaly přítomnost vody v různých potravinách, ochutnávaly vodu sladkou, slanou, kyselou, hořkou, vybíraly, které voda je vhodná k pití.
Hledaly a navrhovaly řešení, jak vodou šetřit nejen ve školce, ale i doma.
S vodou dělaly pokusy – jak ve vodě vyroste gumový medvídek, jak se pomocí vody a lentilek dá vyrobit duha…
Své poznatky ztvárnily ve výtvarných činnostech.
Tento týden přinesl dětem, ale i nám hodně poznatků o vodě, děti si spoustu věcí uvědomily v jasných souvislostech, měly spoustu nápadů, jak se dá vodou šetřit.